Rabu, 2 Februari 2011

~ BuaT mU SaHaBaT kU ~

Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah..syukur kehadrah Ilahi kerana masih diberi nafas dalam melewati hari2 yang mendatang..Selawat dan salam buat junjungan Nabi Muhamad s.a.w, keluarga dan sahabatnya..

Kasih yang hakiki dari Ilahi..
kasih yang berpanjangan dari keluarga..
Kasih yang setia dari insan yang bergelar sahabat..
salam dihulur, persahabatan di minta..
Ku sambut mesra, hidup ku bermakna..
Alhamdulillah, ku panjatkan kesyukuran..
Di anugerahkan seorang insan..
Bernama sahabat..

pagi yang dingin ini membuatkan susah untuk aku melelapkan mata. sedangkan insan lain enak diulit mimpi2 yang indah. Dalam keseorangan hati berdetik, otak memikir bagaimana untuk aku menghadapi saat2 perpisahan bersama sahabat2..semakin terasa saat perpisahan yang akan menjelang, semakin terasalah saat berjauhan. Namun itu tidak bermakna ukhwah yang telah terbina ini terhenti disini saja..

Sahabatku..
Andai sampai saat itu nanti tidaklah mampu untuk aku memandang wajah2 yang telah banyak melakar saat suka dan duka kita bersama. Terima kasih buatmu sahabat yang tidak pernah jemu dan sentiasa berada di sampingku saat jatuh bangunku..Andai di beri pilihan sama ada kau @ dia..sudah pasti aku memilih kau sahabat..

Pejam celik-pejam celik..ha jangan pejam x celik2 ea..hehe.. x sedarkan yang kita dah semakin berada di penghujung semester..6 sem.. satu tempoh yang sebenarnya tidak cukup untuk kita betul2 mengenali hati budi sahabat kita..setuju x?? yup..itulah apa yang aku rasakan..sebabnya dah nak akhir sem barulah masing-masing nk bertegur sapa. Xpelah..at least bertegur..ye dak..hmm final dah makin dekat..macam mana sahabat2..dah bersedia?? InsyaAllah..sama2 lah kita berdoa dan berusaha agar beroleh kejayaan. Berusaha + Doa + Tawakkal = a..a..a.. bukan hospital tawakal, tapi hasilnya..semoga bila keluar dari bumi kuis nie kita dapat mempraktikkan ilmu yang telah dipelajari..InsyaAllah. Hmm satu perkara yang aku nak kongsi ialah berkenaan kelas aku..betapa beruntung dan bersyukurnya sebab aku berada dalam kelas Quran Sunnah B..emm yang istimewanya kelas aku nie, kami mempunyai otak yang sama2 giler, satu kepala, dan happy go laki binilah senang cite..hehe..sahabat2 aku nih memang istimewa.. biasa lah kanak2 istimewa..=) satu aktiviti dalam kumpulan yang sering kami lakukan ialah joging bersama..every weekend selalunya hari sabtu kami akn menjelajah sambil megelilingi tasik kuis..tapi hakikatnya kami berposing je lebih..hehe

ha..ini adalah diantara aktiviti2 yang kami lakukan..:') seronokkk..... 


berkayak atas darat..( nak berkayak ke nak bergambar ?? )
kamilah...gurl generation 2..haha


tempat turunnya UFO..hehe

hehe...terasa nak join x pada sape2 yang x penah join tuh..tp...keseronokan ini mungkin nanti hanya tinggal kenangan yang tdk dapat di lupakan..foto2 inilah pengubat rndu pada sahabt2 yang nanti pasti kita akan berjauhan..hanya masa dan keadaan je yang akan menjadi penentu bila kita akan berkumpul sebegini lagikan..jangan bersedih dulu sahabat..esok masih ada lagi waktu untuk kita bersama..abadikan ukhwah ini dalam memorimu..


uNtUk mU sAhaBaT..

Jalan itu panjang, tenang, lapang...
Inginku laluinya
Jalan itu..
Sedamai air yang mengalir
Selembut bayu yang melambai
Perlahan-lahan ia menyampaikan salam
Menyambut aku meniti di atasnya
Jalan itu..
Titian fisabilillah
Ketenangan
Kedamaian
Ku harapkan
Meskipun ranjau dan duri itu
Di sisi jalan
Kerna Jannah itu indah
Jalan itu..
Tumpah titis-titis mutiara
Menjadi senjata
Menjadi kekuatan
Segalanya untuk DIA
Jalan itu..
Sabar, redha, pasrah, tawakal
Ubat dan penawar
Kerna DIA melihat
Menilai keringat usaha
Hanya kepada DIA
Serah segalanya
Jalan fisabilillah..
Janji DIA pasti
Syurga Firdausi para syahid
Neraka jahanam para pendusta




bila rindu kembali menjengah..
menyusup datang melalui sekeping gambar..
ukhwah dan mahabbah..
adalah satu anugerah..
sedetik di mata..
selamanya di jiwa..







Tiada ulasan:

Catat Ulasan