Isnin, 24 Januari 2011

~ maafkan ku~

MAAFKAN AKU KEKASIH...
kerana aku sentiasa tidak adil dalam hubungan ini..
aku tidak akan pernah mampu berbuat baik padamu..
seperti Kau berbuat baik padaku..
aku tidak akan pernah setia pada janji-janjiku padaMu..
seperti Kau berpegang pada janji-janjiMu..
aku tidak akan pernah mampu mendengar ayat-ayat suci kiasan cintaMu..
seperti Kau yang tidak pernah jemu mendengar aduan dan keluhanku..
saban waktu aku tidak pernah mampu mengikut segala suruhanMu..
seperti Kau yang tidak pernah berkira menunaikan permintaan dalam d0a-doaku..


MAAFKAN AKU KEKASIH...
atas segala saat-saat alpaku padaMu..
sedangkan saat-saat itu adalah pinjamanMu jua..
maafkan aku atas janji-janji yang aku khianati..
meskipun ini entah kali yang keberapa..
maafkan aku bila aku terlupa..
berterima kasih atas nikmat-nikmatMu..
bila mana Kau bisa menariknya bila-bila masa..


MAAFKAN AKU KEKASIH...
maafkan aku bila aku hilang percaya dan buruk sangka padaMu..
sedangkan ujian-ujian itu adalah tanda kasihMu..
supaya aku lebih ingat padaMu..
maafkan aku bila aku tidak jujur padaMu..
dan mengasihi hambaMu lebih dari cintaku padaMu..
sedangkan Kaulah pemilik mutlak diriku dan segala yang ada padaku..


MAAFKAN AKU..
kerana aku hanyalah hamba biasa yang ingin menjadi kekasihMu..
meskipun aku tidak akan pernah mampu...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan